Az év panaszkezelése: ujjsérüléses fogyasztó vs. Cserpes Tejivó

Van remény! Magyarország lakossága talán mégsem az a búvalbaszott, röhögni képtelen, fancsali képű tömeg, amit minden nap látunk az utcán! Feltéve persze, hogy nem egy fű alatt véghezvitt, nagyon ügyesen kivitelezett márkeépítő húzásról van szó. Egy Facebook-felhasználó, Nagyfi Richárd ugyanis a következő fotót posztolta ki az elmúlt két évben üstökösszerű karriert befutó, tartósítószer-mentes tejtermékeket áruló Cserpes oldalára:

cserpes01

Ez már önmagában halálos, de tényleg, merje bárki azt mondani, hogy nem húzódott mosolyra a szája, amikor jött a robothangyás bekezdés, úgysem hisszük el neki. De az igazi csattanó az, amit ezt követően Cserpesék válaszoltak neki – íme:

cserpes02

Ha ez egy valós diskurzus (amit ide kattintva bárki saját szemével is megnézhet), akkor mást nem tudunk, mint mindkét félnek kiosztani egy-egy tapsot, a panaszos fogyasztónak a derűs marhaságért, a cégnek pedig a hasonlóan szellemes reakcióért. De akár ez a helyzet, akár a Cserpes titokban lezongorázott PR-akcióját láttuk, a fenti diskurzust példaként lehetne ezt állítani minden létező vállalkozás elé abban a vonatkozásban, hogy milyen hangvételben érdemes válaszolni a beérkező kritikákra.

Nem törölgetni-moderálni kell veszettül, meg ragaszkodni a saját betonelvekhez, mert az csak dupla akkora vihart kavar a biliben (láttunk már csúnya sztorikat, amik a fél internetet egy cég ellen fodították), hanem gyorsan, de egyben rugalmasan és higgadtan válaszolni. Sokkal kifizetődőbb a dolog hosszú távon, és mindenki jól jár. Pláne, hogy ugye a vendégnek mindig igaza van.